Aktiviteter Notiser och Öppen Mässregler

Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: H:\Mina webbplatser\kamratforeningen\bilder\gold.gif

Våren 2018

Öppen mäss under våren 2018: 21/2, 14/3, 21/3, 11/4, 14/4, 9/5 och 23/5

Lägg in dessa datum i din almanacka. Ta tillfället i akt och träffa gamla kamrater och/eller knyta nya kontakter.

Omfattning: eso.

Öppen mäss 21 februari

Möjlighet att äta på Stora Oset 1600 - 1700

Kaffe, te samt varm korv finns på Mössen från kl 1600

1800  Föredrag av Stefan Lindvall, Chef SÅPO totalförsvarsverksamhet. Plats: Bohussalen

Mässen stänger kl 2200

Välkomna - Glöm inte att medta fotolegitimation

Årsmöte den 14/3 2018.

För information om tid och plats, anmälan m m - klicka här

Dagordningen har Du här. Skriv gärna ut dagordningen och ta med till årsmötet.

Verksamhetsberättelse har Du här. Skriv gärna ut verksamhetsberättelsen och ta med till årsmötet.

Öppen mäss 21 mars

FVMA Årsmöte kl 1700

1900 Föredrag angående projektet ”Bok – Göteborgs befästningar och Garnison”  som hålls av Björn Andersson.

Mer info senare

Traditionsenlig resa till Känsö Kristi Himmelfärdsdagen den 10 maj 2018

Torsdagen den 10 maj åker vi, tillsammans med andra ”vänorganisationer”, ut till Känsö. Där bjuds Försvarsinformation och rundvandring på ön. Det blir också tid för lunch i matsalen.

Samling i hamnen Käringberget klockan 0930. Beräknad återkomst c: a 1500.

Kostnad för båtresa och lunch 100 kronor

Föranmälan är obligatorisk för att säkra inpassering, plats på båten och förplägnad.

Anmälan senast 2 maj till: Kjell Sörquist telefon 0705 20 35 48 E-post kjell@sorquist.se

Veterendagen den 29 maj

Veterandagen är en årlig ceremoni som genomförs i Sverige den 29 maj, till minne av Sveriges veteraner. Det är planerat ett högtidlighållande även vid Göteborgs garnison.

Program kommer att presenteras på garnisonens hemsida.

Du kan läsa mer om Veterandagen på Fredsbaskrarnas hemsida.

17 juni.

Regementets dag i samband med Volvo Ocean Race uppehåll i Göteborg den 14-21 juni.

Söndagen den 17 juni, samma dag som de världsomseglande båtarna i Volvo Ocean Race har en inomskärs kappsegling i Göteborgs hamninlopp, öppnar Göteborgs Garnison grindarna på Käringberget. Det kommer att vara många olika aktiviteter inom området.

När det gäller vår kamratförening är traditionsrummet (f.d. KA 4 museum) öppet. Det är väl värt ett besök bara det!!

Mer info kommer här resp på FömedC hemsida

Du kan även följa Volvo Ocean Race tävling här.

Resa till Karlskrona 24 -26 augusti

Fredagen den 24 augusti – söndag 26 augusti.

Glädjande nog har våra kamrater i Karlskrona tagit på sig att ordna årets träff för alla de gamla kamratföreningarna från Kustartilleriets tid.

Förra årets resa till Berga och f.d. KA 1 blev mycket lyckad. Du kan redan nu boka in en plats för årets stora begivenhet! Först till kvarn gäller om det blir överbokningar!

Anmälan till: Sune Forsmark telefon 0762 33 71 72 Epost: suneforsmark@gmail.com

Notiser

Medlemsavgift 2018.

Medlemsavgiften 2018, 150 kr, tas tacksamt emot via plusgiro 33 32 61-6. Ange fullständigt namn och adress. Gärna också e-postadress.

Vill Du skänka en slant för drift av Traditionsrummet så sätter Du in slanten på plusgirokonto 921 20 51 - 8. Glöm inte att ange avsändare så vi kan tacka dig.

Vi tar tacksamt emot tips, idéer och förslag på aktiviteter i Göteborgs Garnisons Kamratförening, eller i annans regi.

Anmäl, mer än gärna, intresse för att hjälpa till att förverkliga planerade eller föreslagna aktiviteter!

Tidningen Älvsborgarna

Vi hoppas att just DU vill vara med att skapa kommande nummer, nr 1 2018. Detta gör du genom att lämna ditt bidrag i form av berättelser, artiklar, upplevda händelser eller annat som Du gärna vill delge andra.

Skicka in ditt bidrag, helst i "digital" form till
kaj.modig@live.se; men det går även bra nedskrivet på papper adresserat till Göteborgs Garnisons Kamratförening, Box 5155, 426 05 Västra Frölunda. Bidraget behövs före 15 maj.

Vill Du läsa tidigare utgivna KA-fyren samt utgivna nummer av Kamratförenings-Nytt - se här.

Samtliga nummer av tidningen Älvsborgarna hittar Du här.

Meddela oss adressändring!
När du byter bostad, glöm inte bort att meddela oss så att vi kan ändra i medlemsregistret.
Samma gäller om du
skaffar
eller byter E-postadress.
Du meddelar oss enklast via E-post -
g.g.kamratforening@hotmail.se

Har DU dokumentation och/eller "prylar".......?
....i din ägo och som du vill skänka till Garnisonsmuseets samlingar? Vi tar gärna emot allt som har
  anknytning till f d KA 4:s verksamhet. Om du har något i dina gömmor, hör av dig (helst via mail) så kontaktar vi dig! Givetvis är du även välkommen ut till museet.