Aktiviteter Notiser och Öppen Mässregler

Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: Beskrivning: H:\Mina webbplatser\kamratforeningen\bilder\gold.gif

Våren 2018

Resterande öppen mäss under våren 2018: 23/5

Lägg in dessa datum i din almanacka. Ta tillfället i akt och träffa gamla kamrater och/eller knyta nya kontakter.

Omfattning: eso.

Veterendagen den 29 maj

Veterandagen är en årlig ceremoni som genomförs i Sverige den 29 maj, till minne av Sveriges veteraner. Det är planerat ett högtidlighållande även vid Göteborgs garnison.

Program kommer att presenteras på garnisonens hemsida. Se också inbjudan som skickats per mail.

Du kan läsa mer om Veterandagen på Fredsbaskrarnas hemsida.

17 juni.

Regementets dag i samband med Volvo Ocean Race uppehåll i Göteborg den 14-21 juni.

Söndagen den 17 juni, samma dag som de världsomseglande båtarna i Volvo Ocean Race har en inomskärs kappsegling i Göteborgs hamninlopp, öppnar Göteborgs Garnison grindarna på Käringberget. Det kommer att vara många olika aktiviteter inom området.

När det gäller vår kamratförening är traditionsrummet (f.d. KA 4 museum) öppet. Det är väl värt ett besök bara det!!

Mer info kommer här resp på FömedC hemsida

Du kan även följa Volvo Ocean Race tävling här.

Resa till Karlskrona 24 -26 augusti

Fredagen den 24 augusti – söndag 26 augusti.

Glädjande nog har våra kamrater i Karlskrona tagit på sig att ordna årets träff för alla de gamla kamratföreningarna från Kustartilleriets tid.

Förra årets resa till Berga och f.d. KA 1 blev mycket lyckad. Du kan redan nu boka in en plats för årets stora begivenhet! Först till kvarn gäller om det blir överbokningar!

Program m m hittar Du här

Anmälan till: Sune Forsmark telefon 0762 33 71 72 Epost: suneforsmark@gmail.com

Notiser

Medlemsavgift 2018.

Medlemsavgiften 2018, 150 kr, tas tacksamt emot via plusgiro 33 32 61-6. Ange fullständigt namn och adress. Gärna också e-postadress.

Vill Du skänka en slant för drift av Traditionsrummet så sätter Du in slanten på plusgirokonto 921 20 51 - 8. Glöm inte att ange avsändare så vi kan tacka dig.

Vi tar tacksamt emot tips, idéer och förslag på aktiviteter i Göteborgs Garnisons Kamratförening, eller i annans regi.

Anmäl, mer än gärna, intresse för att hjälpa till att förverkliga planerade eller föreslagna aktiviteter!

Tidningen Älvsborgarna

Vi hoppas att just DU vill vara med att skapa kommande nummer, nr 1 2018. Detta gör du genom att lämna ditt bidrag i form av berättelser, artiklar, upplevda händelser eller annat som Du gärna vill delge andra.

Skicka in ditt bidrag, helst i "digital" form till
kaj.modig@live.se; men det går även bra nedskrivet på papper adresserat till Göteborgs Garnisons Kamratförening, Box 5155, 426 05 Västra Frölunda. Bidraget behövs före 15 maj.

Vill Du läsa tidigare utgivna KA-fyren samt utgivna nummer av Kamratförenings-Nytt - se här.

Samtliga nummer av tidningen Älvsborgarna hittar Du här.

Meddela oss adressändring!
När du byter bostad, glöm inte bort att meddela oss så att vi kan ändra i medlemsregistret.
Samma gäller om du
skaffar
eller byter E-postadress.
Du meddelar oss enklast via E-post -
g.g.kamratforening@hotmail.se

Har DU dokumentation och/eller "prylar".......?
....i din ägo och som du vill skänka till Garnisonsmuseets samlingar? Vi tar gärna emot allt som har
  anknytning till f d KA 4:s verksamhet. Om du har något i dina gömmor, hör av dig (helst via mail) så kontaktar vi dig! Givetvis är du även välkommen ut till museet.